Kolorowe kulki



Inspirację na tę przekąskę zaciągnąłem z jednej książki z przekąskami meczowymi. I powiem Wam szczerze jako przekąska do piwa może nadawać się idealnie, wszystko zależy od przypraw jakie użyjemy - ale ostre przyprawy i zimne piwko takie połączenie pasuje idealnie :) U mnie zastosowałem to jako domowe serki kanapkowe do chleba. I powiem Wam że sprawdziło się w sam raz. Zestaw przypraw jakie użyłem to: pieprz cytrynowy, zioła prowansalskie i słodka papryka. Idealnie będą nadawać się świeży koperek, świeży szczypiorek, świeża pietruszka, sezam, kminek - co kto lubi. Przepis banalnie prosty a można zaserwować gościom na jakąś imprezę jako jeden z przysmaków na stole.

Składniki:
200g twarogu
8 łyżek jogurtu naturalnego
4 łyżki bułki tartej
szczypta soli
ząbek czosnku

+ przyprawy do obtoczenia 
u mnie zioła prowansalskie, słodka papryka, pieprz cytrynowy

Twaróg mieszamy z jogurtem, bułka tartą, solą i przetartym czosnkiem. Na chwile do lodówki żeby masa się związała. Formujemy małe kuleczki (mi wyszło coś koło 20), które następnie obtaczamy w ulubionych przyprawach. Ponownie do schłodzenia do lodówki na około godzinkę i gotowe. Serwujemy z chlebkiem, zimnym piwkiem albo jednym i drugim :)

Smacznego !!!

Wartość odżywcza oraz kalorie:

Wartość odżywcza opracowana na stronie www.kalkulatorkalorii.net

Komentarze