Płatki ryżowe z owocami


Całe życie człowiek wcinał płatki kukurydziane, płatki czekoladowe albo bardzo popularne owsiane.
Kukurydziane i czekoladowe prosta zasada dajesz mleko i wcinasz, owsiane już trzeba kombinować, ale dla mnie osobiście gotowane na mleku ciężko wchodzą i to nie moje smaki. Kiedyś w sklepie wpadły mi w ręce płatki ryżowe i gdy pierwszy raz je ugotowałem powiedziałem to jest to co mogę jadać codziennie na śniadania :) a co jeszcze bardziej mnie cieszy podchodzą również mojej żonie i zawsze zajada gdy przyrządzam je na śniadanie :) Kombinacji jest tyle ile mamy rodzajów owoców i dodatków. Banany, jabłka, gruszki, pomarańcze, mandarynki, suszone owoce czy nawet orzechy wszystko można dodać .

W moim przepisie leci przeważnie:
100g płatków ryżowych
500ml mleka
banan
20g miód
20g żurawina
konfitura dla żony bo nie lubi żurawin ;)

Płatki gotujemy na mleku kilka minut (przeważnie około 5), zdejmujemy z ognia dorzucamy drobno posiekanego banana i łyżkę miodu.Wszystko mieszamy i przykrywany garnek do momentu aż płatki wciągną mleko. Na górę dorzucam żurawinę i konfiturę. Gotowe w 15 min.

Smaczne i błyskawiczne śniadanie.


Wartości odżywcze oraz kalorie bez konfitury ;)


Wartość odżywcza opracowana na stronie www.kalkulatorkalorii.net


Komentarze