Muffinki czekoladowe



Chyba najlepsze rozwiązanie gdy łapią nas smaki na coś słodkiego, nie są skomplikowane, czas przygotowania i pieczenie nie jest długi i w godzinę można zajadać się słodkimi kaloriami :) Kilka prostych składników i gotowe. W przypadku muffin czekoladowych smak zależy od czekolady jaką damy, ja testowałem z czekolada gorzką, mleczną, białą czy miętową i z każdą są pychotka :)

Składniki:
300g mąki
150g masła
150g cukru
100g dowolnej czekolady
150ml mleka
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
2 jajka
cukier wanilinowy 

Masło rozpuszczamy w rondlu a następnie studzimy. Suche składniki: mąka, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, kakao, cukier i cukier wanilinowy mieszamy. W oddzielnej misce mieszamy jajka z mlekiem na jednolita konsystencję. Do suchych składników dodajemy  jajka z mlekiem - mieszamy, a następnie roztopione wystudzone masło i ponownie mieszamy. Do powstałem masy dodajemy drobno pokrojoną czekoladę. Masę przekładamy do foremek (u mnie wyszło około 14 szt - masy delikatnie ponad połowę foremki) - za pierwszym razem gdy piekłem muffiny naładowałem całe foremki po brzegi - w konsekwencji czego ciasto delikatnie wypłynęło na cała blachę w piekarniku hehehehe :) Piekarnik nagrzewamy do 180°C opcja termoobieg. Wstawiamy foremki do pieca i pieczemy 25-30min aż muffiny pięknie urosną a na wierzchu powstanie skorupka.

Smacznego !!!!!

Wartość odżywcza oraz kalorie:



Wartość odżywcza opracowana na stronie www.kalkulatorkalorii.net

Komentarze